wh0's there??

Tuesday, May 21, 2013

alam baru saya :D


Maka tersebutlah al kisah sang puteri yang menjadi  minah kilang dulu  kini akan kembali semula ke alam baru…alam matrikss!! Fuhhh mcm xcaya saje…actuallty aku mmg xnk langsung masuk matriks ni sejak dlu lg…..xsuke gler mmg xde dalam kamus hidup aku nk masuk matriks ni….. :( 
Tapi xsemue benda yang kita benci  tak baik bagi kita kn???so aku akhirnya last minit aku accept jgk button matriks  sahkan aku terima tawaran. Aku nk masuk UITM je..tp kos yg aku minat xdpt..Kalo dapt pun kos yg aku xminat buat ape kn??? So choice terakhir aku terima je matriks…huhuhuhu
Hmmm before aku masuk matriks ni berbakul2 pesan ibu kt aku…antaranya:

  1.            Jgn main2 dlm kelas..jgn nk main nset masa lecture ngajar..fokus…*erkk..!!
  2.           Duduk depan jgn duduk belakang *okay2..boleh..
  3.          Jgn nk melaram, jgn bersolek, tinggalkn high heel..*perghhh ni yg aku kne pkir byk kali nk ikut ke tak..hhahahaha..abistu nk selekeh2 lah??eeuuu…CHOIIII !!!
  4.          Study sepnjang masa. *Ummm….krik2
  5.          Jgn nk bercintan2 berkapel2 kt matrik jgn layan spe2 boys..hahahaha*HARUSLAHHH  :3
  6.          Jgn study last minit ..* Hobi aku ni… n_n
  7.        Pakai tudung..hehehehe* wajiblahhh !!! heee
  8.        Solat jgn tinggal *PALING WAJIB NI !! BRU BERKAT BELAJAR !! INGT TUH!

Tgok tu mcm2 pesanan kt aku..maklum ar first time aku duduk jaoh dr fmly..tu bru IBU aku yg pesan..lom lg ayah aku..xsnggup aku nk type...aku rase xcukup page nnt..hahha..ye ye o0o0o jee....huhuhu sape nk kejut aku pagi2..bising2 marah2 kalo aku lewat bgun ???? adoyaiiii….nmpaknya aku kne survive kt matriks ni…cian aku..Sobsob...
bukak cter lain pulak...budak ni ngile2 suh aku update pasal dia..okay la okay la...kite update..bace la smpai lebam ye nnt..SIAPA IKMAL IMAN? superman ka? otomen ka? boboiboi ka? adudu ka? hehee...maap ye bang..men2..hee..ehemm ! HAA!! dia la mat jambu yg nynyikn time bzday aku dulu..yg aku dok update pasal dia je...*eh yeke?? sekali je kot..mybe!
Mst gamai nk tau tntang iman pulak kn??*perasan jp…hmmm dia da tntu best ..result gempak 8A 1B+…Aku bngge kay ! hahaha...terasa kerdil ble kwn ngn dia..aku try xnk kwn ngn dia lg lpas result kua..2..3 hari xnk cntct  nk jaohkn diri dr dia  tp mcm2 rayuan,,jnji dia pada aku xkn tinggalkan aku walo apa pun terjadi.. hehehehe..YES!!! aku cair k?? …msti smue gurl akn melting cm aku..bukan aku xda yg lain tp kn aku da ckp dlu2 aku nk yg terBAIK…so now??? Tepuk dada Tanya selera…kehkehkeh
skang  mcm2 tawaran dia dapat..pilih je..siap dapt biasiswa lg..fuhhhh kaya wei rm20K  for  every year…jom njoy bro!!!?? hahhaha…*Nampak tak aku gile duit kt situ? Hihihi…lek la…dye da biase ngn aku pasal duit2 ni….HAHHAAHA !! dye da paham aku cmne…kn3 ??? aku da bgtwu awl2 dah yg aku  mmg mcm tu…heww …UM dia dpt, matrik pun dapt tp akhirnya dia pilih UNITEN..sbb tu kos pling dia mnat and aku sokong dye dr segala arah..timur,barat,utare,selatan,tenggara,timur laut,barat daye,barat laut…ehh!! Semue arahh lahh!! HAHAHA… :D
Tp aku tkut dia pulak berubah*jangan ye atomen..ahakss !! >< dlu aku pilh dia antara ramai2 calon yg baik2 jgk  sbb dia pling cool, understanding, xpernah marah aku, jeles *em..ade la jeles jgk.tpu la dye xjeles kn...dia jz xtunjuk nau je..hik3.. …kelakar…walopun sbnarnya dia pmalu..tp dia bole nyanyi ,,buat lawak ngn aku..semue tau dia pndiam xsuke ckp ngn gurl tp ngn aku dia ok je!! Kami selesa… dia xpernh marah aku kwn or layan boys lain walopn tau die jeles tp cool je..wat lek wt peace mcm xde pape.tp dia ade la jgk nasihat aku jngn OVER nau..haha.sbb dia tau aku ni pntang di tegur… akn melenting..*kadang2 je..hehee..  mkin aku sngaje buat so dia relx je…xmarah pn aku nk bergmbar berdue ngn boys lain *mybe..HAHA..kalo boys lain mst da bergado..so akhirnya aku amek kputusan  aku pilh dia ..ko kcewakn aku ..aku spike pale ko lajut taw iman!! Ingat tu…hahahha..
Btw aku tetap berhati2…hehehe  ajal maut  jodoh semua di tangan Allah…..kita merancang tuhan yg tentukntepuk dada tnye lah IMAN.. hehe.. chaw! :D


HOLLAND Stands For Hope Our Love Life And Never Defeat

No comments:

Post a Comment