wh0's there??

Sunday, March 25, 2012

sob3....MUHASABAH .....





Hmmmm ....spm 2011 bru di umumkn…agk terkejut jgk ngn result abg aku yg agk teruk … parent aku senyap saje ble dpt tau result abg aku teruk …ayh diam xberkata ape2 ..mcm redha n tau sajeabg aku dpt mcm tu…. Ibu pun mcm tu jgk…langsung xnmpk gase  kecewa..
Hmmm abg aku lg ar…. Ayh diam seribu bahasa langsung xbrckp ngn abg… ayh mmg kecewa n renggang ngnabgakusejak abg aku di gantung asrama …ayh terustukarkn abg dr MRSM keskola tmpat aku belajar..sjak hari itu ayh da kurang bercakp ngn abg..kecewa sgt ayh ngn abg..tp abg aku masih wthal lg..seakan memberontak ble ayah keluarkn dia dr MRSM…. Sbb semua kwn along yg terlibat dlm prgaduhan msh lg d MRSm jd abg cm mrh ngn tindkn ayh pisahkn dia ngn kwn2 bekdia….

Sjak bertukar skola abg aku jd makin liar…pernah dapt warning letter ttg ponteng skola..ayh pnh jugk jumpedia lepak kt pantai ponteng skola..abg kne public caning sebab xhadir kelas  tambahan..eh mcm2 yg abg aku buat hal …semua itu merungsingkn kepala ibu….akhirnya ibu belikn jgk abg akus ebuah moto yg diminta sjakdlu…janji akn gajen g skola n kelas tmbahn..n tusyen…walopun mase tu abg aku xdel esen  n ayah xbenarkn tp ibu tetap berkeras n pndai pujuk ayh…akhirnya ayah benarkn jgk dgn harapn abg aku belajr..sbbt inggl 6 blan nk spm….ibu ckp kalo abg xberjaya jgk bukn salh parent xikut kemahuan ank tp ank yg salh….hmmmm patot ar parent aku xkesah n xnmpk kecewa sgt ngan result abg aku…myb th di duga kot…TP ibu tetap beri sokongn jgk kt along….

Actually bukan teruk sgt ar..tp bg aku abg aku xlayak dpt result mcm tu…..dia boleh dpt lg baik  sbb kwn2 dia (MRSM) kwn sme2 knegantung bergaduh semua dpt 6A, 7A, 8A, 9A..(smpis knag pun dyeowg bek n salu hang out sme),abg  aku je teruk…semuexcaye abg aku dpt result cmtu..baik sedare mare, kwn2 lame..guru2  cume parent aku je yg caye sebabnye……(t akucter k )
abg aku xde gagal..subjek lain die pun dpt B plus bio ..b.m.,fizik..ok ar..
Ibu ckp abg aku byk sgtdosa…tu sb ALLah bg dia ujian….agar dia sedar n muhasabah diri..kalo dia dpt kejayaan yg cemerlang abg aku xkn sedar keslahan dia selama ini dan akn ulang2 smpi ble2…tu tanda ALLah masih syg dia n bg dia peluang untuk berubah n bertaubat…(takut aku pkirkan hal ini)…sbb setiap kejadian  pasti ada hikmah…..yg pasti harap along aku berubah n sedar kesalahan2 yg dia buat…AMIN…..

Nk tau ape kesalhan2  abgaku??? Hehehehe follow my blog ok!!!!

Nk tau abg aku dpt bpe SPm????



HOLLAND Stands For Hope Our Love Life And Never Defeat

No comments:

Post a Comment